co mě zaujalo, co mě napadlo a možná ještě něco dalšího

námořní troj-bitva

6. 8. 2015 17:14
Rubrika: hravolamy | Štítky: hra , tým , larp , Tábor , děcka

Jednalo se o závěrečnou larpovou bitvu na našem táboře a děcka přijeli domů nadšení ;-)
Je potřeba mít poměrně velký prostor, žádné ostré větve, provazy na označení a "lodě", larpové zbraně, hodně děcek (ideálně 10-15let) a dostatek pití.

  • děcka mají každý jeden život
  • piráti (vedoucí) mohou mít více životů, záleží na počtu (je možné to měnit v průběhu)
  • životy se mohou předávat (dobrovolně, nelze životy "vysávat")
  • děcka si dobíjejí životy na ostrově
  • piráti si dobíjejí životy na plachetnici
  • nikdo neumí plavat, kdo se dostane do moře je automaticky "mrtvý"

člun: - provaz asi 1-2m dlouhý, na každém konci je smyčka, aby si do ní vešel jeden člověk. Aby se člun mohl pohybovat, musí být dva "živí" lidé v koncových smyčkách a provaz celý ve vzduchu. Ti co člun řídí nemohou bojovat. Ostatní se musejí držet provazu; kdo se pustí - "vypadl" z člunu a utopil se. Kapacita není omezená, ale musí se každý držet provazu.

plachetnice: - prostor asi 5x15m, umístěný za zátokou směrem k moři, jasně vymezený (např: provazem). Na jedné straně je můstek(asi 1/3 délky), na druhé si piráti dobíjí životy.
Je dobré aby bitva směřovala stále jedním směrem - můstek by měl být směrem k ostrovu.

1) Bitva o pláž
Děcka měli za úkol získat člun, piráti si nemohou dobít život (nemají kde) - relativně rychlá bitva, záleží na počtu životů pirátů. Je potřeba jasně vyznačit pobřeží (kraj lesa, cesta, ...).

2) Bitva o zátoku
Jakmila děcka získají první člun, piráti si dobijí životy a vyrazí z plachetnice na dalším člunu. Tady není dobré, aby vedoucí měli převahu v počtu životů, stačí jeden a zkoušet taktizovat pohybem. Jakmile děcka získají všechny/více lodí, tak se mohou pokusit dobýt plachetnici.

Pokud by se stalo, že děcka v zápalu boje přijdou o všechny lodě,
tak se bitva vrací do 1. fáze.
(piráti posbírají čluny a v jednom vyrazí k ostrovu)

3) Bitva o plachetnici
Tady jsou děcka trošku v nevýhodě, protože si musejí dobíjet životy stále na ostrově a dopravovat se do bitvy na lodích - musejí mít rozvržený plán kdo co bude dělat.
(Hlavně kdo bude vracet prázdné lodě zpátky)
Piráti si dobíjejí život mimo můstek. Loď je dobytá jakmile není na můstku žádný pirát.
Tahle fáze je rychlá, pokud někdo z děcek dobře vymyslí taktiku, ale možná právě proto je tahle fáze poměrně zdlouhavá.


Není dobré děckám říkat více než je potřeba.

Zejména počty životů pirátů jsou v průběhu dost proměnlivé, takže se děcka nesmí hádat. Počtem životů se dá poměrně slušně regulovat průběh bitev.

Pokud se děckám něco nepovede napoprvé, tak hned nevyměkněte, jen ať zkusí vymyslet týmovou taktiku. Je možné, že se některá fáze nevyvede a děcka se vlastně v bitvě vrátí zpět, ale to k tomu prostě patří.

Pokud vám to počty pirátů dovolí, tak není dobré, aby byla loď prázdná.
Třeba by byla možná varianta s kapitánem
- který je stále na můstku a životy mu dávají ostatní piráti
- k obsazení plachetnice by pak stačilo vytlačit kapitána z můstku
- děcka by to ale neměli vědět (zjistí to sami v průběhu ;-)

Snad jsem vás nainspiroval a zbytek si polaďte podle místních podmínek.

Zobrazeno 855×

Komentáře

Napsat komentář »

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Nejnovější

štítky

Autor blogu Grafická šablona Monika Voňková