co mě zaujalo, co mě napadlo a možná ještě něco dalšího

učednicky pracovní model

12. 12. 2013 22:32

Pracuji s dětmi, převážně dorosteneckého věku. Nejspíše je normální, že se snažím přemýšlet, jak tuto práci zefektivnit. Mám dost zkušeností a asi před měsícem jsem dostal úžasnou vizi:

1) základ je v duchovní rovině 

2) je potřeba co nejvíce do služby zapojovat děcka

3) nejde o zábavu, ale o smysl

4) působit ve více rovinách

5) jasné určení kompetencí

1:
Základem všeho je Bůh. Bez Boha a Jeho požehnání bude naše snažení marné. Naše služba má směřovat nejen od Boha, ale také k Němu.

Láska, tichost, pokora, pokání, vyznávání hříchů - odstraňujme překážky, které zdánlivě s naší službou nesouvisí.

Společenství je dobré. Je dobré se scházet jako úzký tým a sjednotit se na modlitbách. Půst je dobrá intenzivní modlitba.

Velkou pomocí jsou přímluvy. Budujte širší "přímluvné" zázemí třeba tím, že budete informovat další lidi. Informování je důležitá služba, zejména pro "nakopnutí" dalších pracovníků.

Krásným příkladem významu přímluv je příběh bitvy s Amálekem (Ex 17,8-15)

2:
Zapojení "starších" děcek je zcela přirozené a všeobecně prospěšné.
Jednak to ušetří spoustu starostí a práce nám vedoucím.
Druhak je to vede k zodpovědnosti a růstu osobnosti.
Podporujme je v hledání vlastní identity. Ukazujme jim jací mohou být, ale nevnucujme jim co není "jejich".

Je dobré začít od drobných služeb a postupně jim předávat větší úkoly.
Je dobré, když v tom nezůstanou úplně sami, ale mají nějakého průvodce.
Je dobré je postupně zapojovat a začleňovat do užšího týmu.

3:
Nic nepovzbudí děcka tolik, jako vědomí, že budují něco smysluplného.
Nemusí to být zrovna záchrana světa, ale třeba zazpívat písničku v domově důchodců.

Hry děti omrzí, ale nikdo jim nevezme srdce služebníků.

Dorost či mládež potřebuje cíl i jako celek. Cíle jsou jak vnitřní, tak vnější.
Je dobré mít za cíl(vnitřní) např. evangelizaci. nebo budování služebníků.

4:
Na děcka můžu působit jako vedoucí. Můžu být vzorem.
Nemůžu jim však být přítelem nebo kamarádem.
Je dobré využít jejich vrstevníků zapálených pro službu.
Ti mohou být členy užšího týmu, aniž by o tom ostatní děcka věděli.

5:
Pro větší celky je téměř nezbytné jasně si určit role, zodpovědnosti a práva.
Doporučuji tyto role: organizační vedení, duchovní vedení, PR - komunikačně-propagační role, technické zajištění, ... (a další)

Možná vám to přijde samozřejmé, ale musí být jednoznačně dané kdo o čem rozhoduje. Je dobré si to ujasnit na začátku.
Učte se směrovat dotazy na správné osoby, předejdete rozporným tvrzením.

*:
To je prozatím vše, ale budu se snažit tento článek průběžně doplňovat a opravovat (taky dělám chyby)

Zobrazeno 516×

Komentáře

Pro přidání komentáře se musíš přihlásit nebo registrovat na signály.cz.

Nejnovější

štítky

Autor blogu Grafická šablona Monika Voňková